Stillingsannonse:

Er du vår nye sosiale medier-ansvarlig?

Søknadsfrist: 9. november

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Kreftforeningen

Kreft berører alle. Vi jobber for å forebygge og bekjempe kreft samt bedre livskvaliteten for pasienter og pårørende. For å lykkes trenger vi medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring og kompetanse.

Ved vårt hovedkontor i Oslo er det ledig stilling som rådgiver.

Kreftforeningen har i en årrekke vært blant landets fremste organisasjoner i sosiale medier. Vi har drevet innovativt arbeid, vunnet priser og satt nasjonale rekorder. Dette vil vi fortsette med, og da trenger vi en person med på laget som er engasjert, kreativ og har god kanalforståelse.

Du vil bli en del av seksjon informasjon og presse, et team på ni medarbeidere, som forteller sterke historier og sprer troverdig informasjon, slik at enda flere engasjerer seg for kreftsaken.

Vi brenner for historiefortelling som berører og utgjør en forskjell. Dette gjør vi gjennom sosiale medier, kreftforeningen.no, i pressen, og i postkassen din. Dette bidrar til å forebygge kreft, at flere overlever og at de som overlever kan leve gode liv.

Hos oss skal du:

Jobbe med innholdsproduksjon, kampanjeutvikling og kanalstrategi for våre sosiale medier - hovedsakelig på Facebook og Instagram.

  • Ha et strategisk ansvar for å videreutvikle Kreftforeningen i sosiale medier.
  • Ha et operativt ansvar for alt som publiseres i sosiale medier, både i det daglige og i forbindelse med planlagte kampanjer og aksjoner.
  • Lede sosiale medier-redaksjonen, være ansvarlig for vaktplanen og selv inngå i turnus for å håndtere innlegg, engasjementet og henvendelser.
  • Produsere tekst innenfor ulike sjangre, som nyhetsartikler, reportasjer, kronikker og blogger.
  • Produsere kreativt og relevant innhold i form av bilder og video.
  • Bidra i utviklingen av nye og eksisterende digitale kampanjer.
  • Bidra til å utvikle nye konsepter som skaper engasjement og giverglede på tvers av kanaler.
  • Være rådgiver innen sosiale medier og bidra til kunnskapsdeling og kompetanseheving i hele organisasjonen.

Du har:

  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole - gjerne innen journalistikk, kommunikasjon, PR eller reklame. Særlig relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet.
  • God penn og teft for bilde- og videoproduksjon.
  • Stor kanal- og målgruppeforståelse.
  • Høy digital kompetanse og kanalforståelse, med kjennskap til verktøy som Facebook Pages, Facebook Business manager, Facebook Ads manager, Facebook Insights, Twitter, Instagram, Wordpress, Adobe, Google Analytics.

Vi ser etter deg som:

  • Du er initiativrik, fleksibel, kreativ og løsningsorienter.
  • Du evner å håndtere flere saker samtidig i en travel hverdag.
  • Du har gode kommunikasjonsevner og jobber målbevisst både på egenhånd og sammen med andre.
  • Du har gode analytiske evner, løser løpende utfordringer og har stor gjennomføringsevne.

Personlig egnethet vektlegges.

Hos oss får du:

  • Lønn etter avtale.
  • Pensjonsordning i Statens pensjonskasse.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Et godt arbeidsmiljø - så godt at vi i 2020 fikk en pris fra Great Place To Work.
  • Ikke røyke eller snuse i arbeidstiden - vi har tobakksfri arbeidstid.
  • Veldig god kantine.
  • Engasjerte og humørfylte kollegaer.

Spørsmål om stillingen kan rettes til seksjonsleder Cathrine Eide, tlf. 954 50 232 eller sentralbord 21 49 49 21.

I tråd med personopplysningsloven ber vi om at alle søknader registreres via vårt rekrutteringssystem samt at det ikke deles sensitive personopplysninger i søknaden. Søknader pr. post eller e-post vil ikke bli vurdert eller besvart.

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater via vår samarbeidspartner Semac AS, www.semac.no

Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS