Stillingsannonse:

TV2.no søker redaksjonssjef (fast)

Søknadsfrist: 14. november

Er du lederen vi er ute etter?

TV2.no søker en redaksjonssjef for underholdningsjournalistikken vår.
En av de viktigste oppgavene dine blir å bygge TV 2s underholdningsdekning digitalt. Du vil bli TV2.nos hovedkontaktpunkt for program-og publiseringsavdelingen i TV 2, samt flere produksjonsselskap og deskene i TV 2.

Du vil bli en del av innholdsledelsen i TV2.no. Dette gir deg stor påvirkning på strategi, retning, utvikling og produkt i avdelingen, men også i TV 2 som helhet.

Stillingen innebærer medarbeideransvar og rapporterer til TV2.no-sjef.
Det er ikke turnus.

Viktige egenskaper:

  • Du har ledererfaring – og er opptatt av ledelse
  • Du har jobbet på digitale plattformer og er interessert i å utvikle TV 2 digitalt
  • Du har kompetanse rundt video på digitale plattformer.
  • Du har et strategisk hode, men klarer også å jobbe operativt
  • Du er inspirerende og opptatt av å bygge folka dine
  • Du har interesse for underholdningsinnhold generelt – og kjent med TV 2s programinnhold spesielt
  • Du er tydelig i kommunikasjonen med kolleger, ledere og medarbeidere
  • Du har god presseetisk forståelse
  • Stor arbeidskapasitet

Stillingen er i Oslo. Vi oppfordrer kvinner til å søke.

Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte:
TV2.no-sjef, Derek André Bjølgerud, tlf. 971 25 078 eller [email protected]
Klubbleder Henrikke Helland, tlf. 911 36 639 eller [email protected]

SØK STILLINGEN HER:

Firma: Tv 2 AS

TV 2 har hovedkontor i Media City Bergen, en ledende medieklynge sentralt plassert i Bergen.
Her samles aktører innen media, teknologi, utdanning og forskning, som Bergens Tidende, Bergensavisen,
NRK, TV 2 og deler av Institutt for informasjons- og medievitenskap.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal og et av landets sterkeste merkevarer. Kanalen er en del av mediehuset TV 2, der virksomheten omfatter både lineær-TV og strømme-TV, samt Norges raskest voksende nyhetsnettsted, TV2.no. Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil,
TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.
Selskapets visjon er å skape uforglemmelige øyeblikk, mens de grunnleggende verdiene er å sjarmere, engasjere og utfordre. TV 2 driver betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.