Stillingsannonse:
Nettavisen søker SoMe-journalist
Søknadsfrist: 12. desember
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Er du god på sosiale medier?
Nettavisen øker sin satsning på sosiale medier, etter å ha sett en enorm vekst det siste året. Ambisjonen er å fortsette denne veksten på etablerte plattformer som Instagram og Facebook, og samtidig etablere oss på nye plattformer som Youtube og Pinterest. For å få til dette trenger vi en nytenkende og engasjert journalist, med god teft for det som vekker engasjement i befolkningen.
En arbeidshverdag vil hovedsakelig bestå av å tilrettelegge saker for deling,
lage visuelt og engasjerende innhold, og bygge kompetanse på sosiale medier på tvers av ulike avdelinger i redaksjonen.
Vi trenger deg som:
- Har journalistisk erfaring og spisskompetanse på bruk av sosiale medier.
Du vet hva som engasjerer ulike målgrupper på ulike plattformer. - Har god teknisk forståelse, og kompetanse på ulike foto- og video-redigeringsverktøy.
- Har kreative og gode idéer, og liker å tenke utenfor boksen for hvordan de kan løses.
- Trives godt i et arbeidsmiljø med høyt tempo, og er god til å levere saker raskt.
Nettavisen ønsker å styrke kvinneandelen i redaksjonen, og oppfordrer derfor kvinner til å søke. Det samme gjelder personer med flerkulturell bakgrunn.
For mer informasjon ta kontakt med:
- Per Gunnar Sværen, redaksjonssjef, pgs@nettavisen.no, tlf: 410 24 350
- René Svendsen, nyhetsredaktør, rene.svendsen@amedia.no, tlf: 905 09 466