Stillingsannonse:

Luftambulansetjenesten HF søker kommunikasjonsrådgiver

Søknadsfrist: 22. oktober

Vår kommunikasjonsrådgiver ønsker seg nye utfordringer og vi søker derfor hans etterfølger.

Tiltredelse snarest. Søkere må ha god kjennskap til helsevesenet og bør kjenne til luftambulansetjenesten i Norge. Personlig egnethet hos stillingsinnehaver er særdeles viktig.

Arbeidsoppgaver

  • Implementere og videreutvikle selskapets kommunikasjonsstrategi.
  • Bidra til at kommunikasjon og informasjon innarbeides som en naturlig del av hverdagen i selskapet.
  • Etablere og vedlikeholde et nært samarbeid med kommunikasjonsansvarlige i de regionale helseforetak i hverdagen og under kriser.
  • Vedlikeholde og videreutvikle selskapets nettløsning.
  • Utarbeide årlige kommunikasjonsplaner.
  • Skrive publikasjoner og pressemeldinger på vegne av selskapet.
  • Følge utviklingen innen eget fagområde.
  • Saksbehandling innen sitt erfarings- og kunnskapsområde.
  • Kommunikasjonsrådgiveren må påregne å delta i prosjektarbeid.
  • Øvrige oppgaver kan bli pålagt/avtalt med administrerende direktør.

Kvalifikasjoner

  • Vi ønsker en kommunikasjonsrådgiver med erfaring fra TV, radio eller skrevne medier. En kombinasjon av flere er en fordel. Kjennskap til luftambulansetjenesten og helsetjenesten i Norge vil bli tillagt vekt.
  • Vår kommunikasjonsrådgiver må være beredt til å arbeide med flere fagfelt enn kommunikasjon og informasjon. Bred jobbpraksis og formell utdanning er derfor en fordel.
  • Høyere relevant utdanning, gjerne innen kommunikasjonsfag eller journalistikk.
  • Minst tre års erfaring med kommunikasjonsarbeid.
  • Arbeide strategisk og operativt med kommunikasjon.
  • Journalistisk erfaring, gjerne fra helse- eller nyhetsjournalistikk.
  • Relevant erfaring med nett og sosiale medier.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
  • Gode datakunnskaper.

Personlige egenskaper

  • Personlige egenskaper som gode samarbeidsevner, fleksibilitet, arbeidskapasitet og evne til å jobbe selvstendig og systematisk er nødvendige og vil bli vektlagt. Vi ønsker personer som med entusiasme og engasjement kan bidra til et godt arbeidsmiljø.
  • Luftambulansetjenesten HF har som mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Kvinner oppfordres til å søke.

Vi tilbyr

  • Et tverrfaglig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og hyggelige kollegaer.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode muligheter for kurs og faglig oppdatering.
  • Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i KLP.
  • Konkurransedyktig lønn i spennet rådgiver/seniorrådgiver.
  • Tilsetting som kommunikasjonsrådgiver med kontorsted Bodø.

Spørsmål om stillingen kontakt:

  • Kommunikasjonsrådgiver Knut Hårvik på tlf: 913 63 044
  • Daglig Leder Øyvind Juell på tlf: 926 53 078

SØK STILLINGEN HER:

Firma: Luftambulansetjenesten HF

Luftambulansetjenesten HF har ansvaret for den operative delen av luftambulansetjenesten i Norge. Tjenesten har ni ambulansefly og 14 ambulansehelikoptre på baser fra Kirkenes til Arendal. Foretakets primære og prioriterte oppgave er å tilby befolkningen luftambulansetjenester og medisinske tjenester hele døgnet. Luftambulansetjenesten HF er eid av de regionale helseforetakene. Foretakets hovedkontor ligger i Bodø og har i dag 28 ansatte i Bodø, Trondheim og Tromsø. Forventet omsetning i 2020 er på ca. 1,2 mrd NOK.

Powered by Labrador CMS