Stillingsannonse:

Coop Norge søker offensiv historieforteller

Søknadsfrist: 26. november

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Coop

Coop eies av 1,9 millioner medeiere. Dette skiller oss fra konkurrentene og gjenspeiles i vår visjon – det skal lønne seg å velge Coop. Vår form for verdiskaping handler om å skape verdier for de mange. Medeierskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. 150 år etter stiftelsen av det første forbrukersamvirkelaget i Norge jobber Coop fortsatt mot samme mål – basert på de samme verdiene. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.

Vi søker deg som er glad i å fortelle en god historie og klarer å finne interessante vinklinger på det som kan være vanskelig å forstå.

Du har en god overordnet kanalforståelse, synes det er like naturlig å kommunisere på SoMe som i tradisjonelle medier og skjønner hvor viktig det er å bygge omdømme gjennom gode historier til medeierne og omverdenen generelt.

Kommunikasjonsavdelingen er teamet i Coop Norge som jobber med å formidle alt det bra vi gjør i Coop for å bidra til å styrke Coops omdømme og ta markedsandeler i de bransjene vi opererer i. Coop Norge er blant selskapene med aller best omdømme i Norge, og dette er en posisjon vi vil bevare også i fremtiden. Coop er også i solid vekst og tar markedsandeler innen både dagligvare- og byggevaremarkedet. Konkurransen er knallhard og vi må skille oss i både hva vi leverer og i hvordan vi forteller omverdenen om oss.

Du vil jobbe med å styrke Coop Norges omdømme og synlighet, samt bidra til å få ut relevant informasjon. Dette innebærer alt fra å håndtere media reaktivt, delta i aktuelle debatter og produsere film, presentasjoner og spennende nyhetsstoff i aktuelle kanaler. Du vil også måtte bistå med rådgivning i prosjekter og endringsprosesser. Du vil være en fagekspert som bidrar til kunnskapsdeling og kompetanseheving i hele organisasjonen. Du trives med å jobbe selvstendig, og forstår samtidig viktigheten av at vi jobber som team, på tvers i hele organisasjonen.

Hovedmålgruppen din er våre kunder, medeiere og andre interessenter. Vi opererer i en rekke kanaler og har lokaler flere steder i Norge, noe som gjør at det blir ekstra viktig å skape en helhet som treffer uansett hvilke kanaler man bruker og hvor i landet man sitter. I tillegg til tradisjonelle medier er vi til stede på Instagram, Coop.no, Facebook, Snapchat, podcast mfl. Vi har også Norges mest leste medlemsmagasin.

Som en del av avdelingen for Kommunikasjon og Bærekraft vil du også jobbe med krisekommunikasjon og internkommunikasjon.

Sentrale arbeidsområder:

  • Mediehåndtering
  • Produksjon av pressemeldinger
  • Innholdsproduksjon til våre eksterne kanaler
  • Utnytte allerede produsert innhold til våre digitale kanaler på mest effektiv måte
  • Kommunikasjonsfaglig rådgiver inn i prosjekter
  • Krisekommunikasjon

Du:

  • Har utdannelse og/eller erfaring med innholdsproduksjon, mediehåndtering og/eller journalistikk.
  • Jobber innsiktsbasert og har god overordnet kanalforståelse
  • Har gjerne erfaring fra å jobbe med sterke merkevarer, i større virksomheter eller byrå
  • Har et strategisk blikk, med evne til å tolke, strukturere og formidle informasjon på en enkel måte
  • Har svært gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Er ikke redd får å prøve ut nye verktøy eller klekke ut og lansere nye ideer
  • Har høy gjennomføringskraft
  • Liker å jobbe operativt

Vi:

  • Er lidenskapelig opptatt av å formidle alt det bra Coop gjør og står for
  • Elsker å bidra til at Coop har Norges beste omdømme
  • Digger å bygge stolthet hos våre medeiere og ansatte
  • Bryr oss om miljøet rundt oss og vil bidra til en grønnere varehandel
  • Jobber tett mot andre avdelinger i Coop Norge, for eksempel Marked/Spons, Innkjøp, HR, sømløse kundeopplevelser og konsernlederens kontor
  • Holder oss faglig oppdatert og vil at du skal utvikle deg hos oss og bidra til vår utvikling
  • Tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en avdeling med ansvar for kommunikasjon, myndighetskontakt og bærekraft og i et selskap i stor utvikling, med:
    - Et godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
    - Gode pensjons- og forsikringsordninger

Coop Norge skal være en organisasjon preget av mangfold - og våre medarbeidere skal gjenspeile våre 1.9 millioner medeiere. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell legning, religion og etnisk bakgrunn.

Stillingen rapporterer til Kommunikasjonsdirektør.

Send inn et kort søknadsbrev som kort beskriver din motivasjon for å søke, der du også legger inn en link til en kort video der du presenterer deg selv og hva du vil bidra med i teamet.

Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS