Stillingsannonse:

Arbeids- og sosialdepartementet søker kommunikasjonsrådgiver

Søknadsfrist: 10. mars

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Vil du jobbe med kommunikasjon i et departement med spennende og aktuelle saker som angår oss alle?

Hos oss får du jobbe sammen med tallknusere, jurister og politikere.

Hvor lenge må dagens unge stå i jobb? Hva er et godt arbeidsmiljø? Vil koronakrisen føre til mer utenforskap? Hvordan hindre at arbeidsledigheten biter seg fast? Dette er noen av spørsmålene som vi arbeider med daglig.

Vi søker deg som er interessert i politikk og samfunnsliv, som tenker strategisk, og som kan gi gode kommunikasjonsfaglige råd. Du må trives med høyt arbeidstempo og varierte arbeidsoppgaver.

Presse- og kommunikasjonsseksjonen har åtte ansatte, og ledes av kommunikasjonssjefen.

Arbeidsoppgaver

  • Håndtere mediehenvendelser
  • Gi råd og legge til rette for statsrådens og statssekretærenes mediekontakt
  • Ta initiativ overfor media og utarbeide kommunikasjonsplaner i samarbeid med departementets fagavdelinger
  • Skrive utkast til innlegg og kronikker for politisk ledelse
  • Lage innhold til departementets kanaler i sosiale medier
  • Planlegge reiser og arrangementer, og bistå statsråden på reiser
  • Noe kveld og helgejobbing må påregnes

Hvem ser vi etter?

Du

  • har relevant høyere utdanning på minimum bachelorgradsnivå. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for eventuelt deler av utdannelseskravet.
  • har erfaring fra relevant kommunikasjonsarbeid og/eller journalistisk arbeid. Det er en fordel om du har jobbet som journalist.
  • er kreativ og selvstendig
  • er løsningsorientert med gode analytiske evner
  • har interesse for departementets fagområder og god kjennskap til norsk forvaltning og politikk.
  • har god rolleforståelse og godt humør
  • arbeider raskt og nøyaktig, ofte med korte tidsfrister
  • har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning.

Utdannelse og erfaring må dokumenteres med cv, vitnemål og attester.

Du må kunne sikkerhetsklareres til nivå hemmelig.

Hva får du hos oss?

  • Du blir en del av et sterkt fagmiljø med engasjerte og hyggelige kolleger. Vi legger vekt på å gi ansvar og tillit, men også veiledning i et godt arbeidsfellesskap.
  • Du vil få nærhet til politisk ledelse og politiske beslutninger.
  • Nøyaktig hvor mye du får i lønn avhenger av kvalifikasjonene dine, men den vil ligge mellom kr 520 000 og 750 000.
  • Stillingen inngår i departementets pressevaktordning, som kompenseres med et eget vakttillegg.
  • I tillegg får du alle godene ved å være ansatt i staten, det vil blant annet si fleksitid, sommertid og medlemskap i Statens pensjonskasse, noe som innebærer tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring. Du får også mulighet til å trene i arbeidstiden.

Les dette før du søker

  • Mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver.Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
  • Du kan be om å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
  • Arbeidsspråket er norsk.

Kontaktinformasjon

For mer informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med kommunikasjonssjef Nina Kraugerud Ertzaas på tlf. 480 01 061 / eller e-post: nke@asd.dep.no

Kommune: Oslo
Omfang: Heltid
Varighet: Fast

Søk på stillingen her

Arbeids- og sosialdepartementet

Arbeids- og sosialdepartementet har ansvaret for arbeidsmarkedspolitikken, inntektspolitiske spørsmål, arbeidsrett, arbeidsmiljø og sikkerhet, pensjonspolitikken og velferdspolitikken.

Departementet forvalter rundt en tredjedel av statsbudsjettet.

Vi er om lag 200 tilsatte fordelt på seks avdelinger og en presse- og kommunikasjonsenhet.

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS