Stillingsannonse:

Fornebubanen søker  kommunikasjons­rådgiver/nabokontakt

Søknadsfrist: 20. juni

Om arbeidsgiver

Vil du være med å bygge fremtidens T-bane? Fornebubanen ble etablert i januar 2017 under byrådsavdeling for miljø og samferdsel, Oslo kommune.
Etaten har ansvaret for å realisere utbyggingen av Fornebubanen.
Den nye T-banestrekningen skal gå fra Fornebu til Majorstuen, og banen skal bygges i samarbeid med Oslo kommune og Viken. Fornebubanen skal sørge for en raskere og mer effektiv kommunikasjon for beboere og næringsliv i Osloregionen. Fornebubanen har en styringsramme på ca. 27,6 milliarder og byggestart var i 2020. 

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning.
Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Er du god på dialog, språk og digital kommunikasjon? Da kan Fornebubanen være noe for deg.

Vi ser etter en kommunikasjonsrådgiver/nabokontakt med ansvar for nabokommunikasjon i et stort og unikt samferdselsprosjekt. 

Nabokontaktene er et bindeledd mellom flere faggrupper, men har sitt faglige og organisatoriske tilholdssted i Kommunikasjon. Det er behov for fysisk tilstedeværelse på rigg og i de respektive nærområdene på Fornebu og Oslo. Hovedkontoret er på Lysaker. Nabokontaktene har tett dialog med prosjektene, deltar fast på delprosjektmøter, og følger kontinuerlig fremdrift og operativt arbeid.

Du må kommunisere prosjektet på en tillitvekkende måte, og ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Det er viktig å sørge for en god dialog med naboer og interessenter. Du får en sentral rolle med å bidra til å skape et godt omdømme for Fornebubanen, samt gi forutsigbar og oppdatert informasjon. Nabokontakten er sentral når det gjelder felles kommunikasjon og budskapshåndtering, samt utvikling av et godt og fruktbart kommunikasjonsmiljø og en felles kultur i prosjektet.

Det er også viktig å ivareta kontakten både med egen organisasjon og entreprenører. Det er vesentlig å være relasjonsskapende og serviceinnstilt, men samtidig være klar på premissene for prosjektet. Kommunikasjonsrådgiver/nabokontakt må ha god kontakt med byggeledelsen og et ønske om å være ute på anlegg og synlig i nærområdet.

Arbeidsoppgaver

  • Filme og publisere video
  • Koordinere SMS-varsling med entreprenør
  • Koordinere besøk på anleggsplassene
  • Skrive og publisere saker og driftsmeldinger i sosiale medier, samt bidra på Intranett og hjemmesider
  • Svare på henvendelser og sikre korrekt saksbehandling
  • Ivareta kontakt med nærområdet og prefererte interessenter
  • Fange opp og videreformidle innspill og trender i nærområdet
  • Koordinere og organisere alternativ overnatting ihht avtale
  • Organisere nabomøter og produsere egnet materiell og holde presentasjoner
  • Være bindeledd mot HMS og sikkerhet, og bidra til, samt formidle at dette blir ivaretatt på en god måte
  • Sikre og sørge for at profilering og sikring av anleggene er forsvarlig og korrekt – bidra til orden og profesjonalitet
  • Ivareta nødvendig prosjektarkivering og passe på at vi overholder offentlighetsregler og andre kommunale retningslinjer
  • Ta bilder og ellers bistå kommunikasjonsavdelingen med planer og ad hoc-oppgaver
  • Ta i et tak der det oppstår prekære behov

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning og erfaring, helst innen kommunikasjon
  • Svært gode kommunikasjonsevner
  • Minst fem års erfaring fra kommunikasjonsarbeid er ønskelig
  • Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel, samt kommunal informasjonsvirksomhet
  • Gode digitale ferdigheter og gjerne kjennskap til bruk av KI
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

  • Du bør være utadvendt og synlig i organisasjonen og vant til å jobbe mot ulike målgruppper
  • Initiativrik og ha høy serviceinnstilling
  • Relasjonsskapende
  • Tillitvekkende
  • Strukturert og effektiv
  • Det legges stor vekt på personlige egenskaper og gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • Gode utviklingsmuligheter
  • Trivelige kollegaer i et tverrfaglig miljø
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • 37, 5 timers arbeidsuke med betalt lunsj
  • Lønnstrinn 42-54 (kr 673 500 - 842 200), avhengig av kompetanse og erfaring

Kontaktperson

Line Fredriksen, kommunikasjonsdirektør, telefon 91 36 22 54
Kristine Dyrdal, HR-rådgiver, telefon 93 86 31 11


Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS