TV 2 søker vaktsjef

Søknadsfrist: 1. februar

Trives du midt i hjertet av en pulserende nyhetsdesk?

TV2.no søker en vaktsjef.
Du har ansvaret for digital publisering i TV 2.
Du vurderer hva som skal på fronten av TV2.no, hvordan sakene skal prioriteres og hva som skal ut i sosiale medier.

Som vaktsjef kusker du alle redaksjoner som leverer digitalt. Det kan være nyheter, sport, underholdning, vær, mat, bil, osv. Tekst og video.Det betyr at du bør ha bred kunnskap og god forståelse av hva som skal ligge på en nyhetsdrevet forside.

Vi ser etter noen med stor arbeidskapasitet og som trives når det koker på desken. Du må være tabloid, men samtidig trygg på presseetikken.

På kveld og i helg er du også reportasjesjef for kveldsreporterne på nett. Ledererfaring er en fordel.

Vaktsjefene går i turnus med regelmessige dag-, kvelds- og helgevakter.

Viktige egenskaper:

  1. Du har stort konkurranseinnstinkt
  2. Du har god presseetisk forståelse
  3. Du har jobbet på digitale plattformer
  4. Du har bred nyhetsinteresse (nyheter, sport og underholdning)
  5. Du er en god pedagog og kan gi konstruktive tilbakemeldinger
  6. Du er strukturert og har stor arbeidskapasitet
  7. Du har et tabloid nyhetshode – og godt språk
  8. Du er interessert i hva leserne/seerne våre er opptatt av – og opptatt av innsikt

Stillingen er i Oslo.

Søknadsfrist 1. februar

Har du noen spørsmål vedrørende stillingen?

Derek Bjølgerud - redaksjonssjef, tlf : 97125078

Henrikke Helland - klubbleder, tlf: 911 36 639

SØK STILLINGEN HER.

Firma: TV 2

TV 2 har hovedkontor i Media City Bergen, en ledende medieklynge sentralt plassert i Bergen.
Her samles aktører innen media, teknologi, utdanning og forskning, som Bergens Tidende, Bergensavisen, NRK, TV 2 og deler av Institutt for informasjons- og medievitenskap.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal og et av landets sterkeste merkevarer.
Kanalen er en del av mediehuset TV 2, der virksomheten omfatter både lineær-TV og strømme-TV, samt Norges raskest voksende nyhetsnettsted, TV2.no.
Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.
Selskapets visjon er å skape uforglemmelige øyeblikk, mens de grunnleggende verdiene er å sjarmere, engasjere og utfordre. TV 2 driver betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.