Stillingsannonse:

TV 2 søker konseptreportere (fast og årsvikariat)

Søknadsfrist: 30. september

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

TV 2

Er et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Hos oss jobber 900 mennesker hver dag for å skape verdifulle og viktige øyeblikk. Vi lever for å sette spor gjennom å være tett på og engasjere, dette gjelder både historiene vi forteller, men også hvordan vi fungerer som en arbeidsplass. Vi dyrker et sterkt og åpent fellesskap, dette gir grobunn for mot til å utfordre både seg selv og andre på arbeidsplassen. Hos oss møtes lidenskapen for historier og nysgjerrigheten for teknologi, våre kollegaer er alt fra journalister, UX-designere, stylister, produktutviklere til regnskapsførere. Hovedkontoret vårt ligger i Media City Bergen, som også er en internasjonalt ledende klynge for medieteknologi. I tillegg har TV 2 kontorer i Oslo, og lokalkontorer i Tromsø, Bodø, Trondheim, Ålesund, Stavanger og Hamar. Uansett hvilket kontor du jobber på, og om det er foran eller bak kameraet, så er alle våre ansatte like viktige for å fortelle historiene som uten oss ikke hadde blitt fortalt. For sammen skaper vi øyeblikkene.

TV2.no er blant Norges største nyhetstjenester. Vil du bidra til at vi vokser ytterligere digitalt?

Vi skal ansette to konseptreportere – en i fast stilling og en i et årsvikariat. Vi trenger deg med digital kompetanse, journalistisk teft, og ikke minst et brennende engasjement for innhold og formidling. I TV 2 er mulighetene uendelige, utfordringene mange – og du får jobbe sammen med noen av de flinkeste og hyggeligste folkene i medienorge.

Om stillingen:

Som konseptreporter i TV 2 vil du jobbe med å lage journalistikk og redaksjonelt innhold på TV 2s viktigste satsinger – tilpasset TV2.nos brukere. Du vil identifisere og produsere digitalt uttak for TV 2s største og bredeste satsinger med utgangspunkt i TV2.nos behov og bruk.

Jobben innebærer blant annet følgende ansvar og oppgaver:

  • Bidra til at TV 2s største satsinger får et solid digitalt fotavtrykk – og at TV 2 som helhet er best på vårt eget innhold – der hvor vi mener det er hensiktsmessig og styrker TV2.no som plattform

  • Dykke ned i store satsinger på tvers av program, nyheter og sport og identifisere potensiale for digitale uttak

  • Produsere innhold med utgangspunkt i TV2.nos strategi

  • Utnytte programmene og sendingene på TV og strømming til å trekke brukerne til TV2.no

  • Lage innhold på brukernes premisser

  • Bygge innholdsuniverser rundt de største satsingene

  • Bidra til å styrke tv2.nos journalistikk rundt TV 2s egne profiler

  • Samarbeide med redaksjoner og produksjonsmiljøer for at leveransene skal være best mulig tilpasset TV2.no

  • Samarbeide tett med SoMe, engasjement, redaksjoner, videodesk og andre miljøer for å sikre at vi lykkes på tvers av plattformene

  • Stillingen innebærer ikke turnus, men noe reisevirksomhet og helgejobbing må påregnes i sesong.

Hvem ser vi etter?

For å lykkes i rollen, tror du vi du har følgende erfaringer og ferdigheter:

  • Journalistisk erfaring fra nasjonalt mediehus de siste 3-5 årene

  • Bredt samfunnsengasjement

  • Engasjement for TV 2s innhold i dag og i fremtiden

  • Oppdatert på gjeldende presseetikk

  • Erfaring med digitale publiseringsverktøy

  • Erfaring med publisering i og bruk av SoMe

For spørsmål ang stillingen, kontakt:

Solveig Bådsvik, redaksjonsleder TV2.no Underholdning: solveig.badsvik@tv2.no

Margrethe Solheim, leder Klubb 2: margrethe.solheim@tv2.no

Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS