Stillingsannonse:

SpareBank 1 SR-Bank søker kreativ innholdsprodusent

Søknadsfrist: 28. mai

SpareBank 1 SR-Bank

SpareBank 1 SR-Bank

Er et ledende finanshus og det 5. største bankkonsernet i Norge. I konsernet samarbeider over 1500 dyktige kolleger for å kjenne markedet og gi den beste kundeopplevelsen for alle våre kunder. Historien vår startet for 180 år siden i en tradisjonell sparebank, i dag er vi et komplett finanshus som i tillegg til tradisjonell bankdrift driver med fondsforvaltning, forsikring, leasing, verdipapirforetak, eiendomsmegling og regnskapstjenester. Som ansatt hos oss er du med på utviklingen i en av Norges mest spennende og digitale bransjer.

I forbindelse med rekrutteringen ønsker vi at kandidatene laster opp vitnemål og pass sammen med søknaden for at vi skal ha en sikker tilgang til disse dokumentene ved sluttføringen av prosessen.

Vær varsom overfor svindelforsøk knyttet til rekruttering. Vi vil ikke be deg om å signere elektroniske dokumenter før vi evt. sender ut et tilbud om jobb i slutten av prosessen. Da vil vi i så fall informere om dette på forhånd. Dersom du tror du kan være utsatt for svindelforsøk, ta kontakt med oss på [email protected]

Er du opptatt av å lage kommunikasjon som folk bryr seg om?

Sosiale medier er et av våre viktigste utstillingsvinduer. Nå ønsker vi å styrke vår tilstedeværelse i sosiale kanaler og leter etter en kreativ innholdsprodusent som er opptatt av å lage innhold som snakker til hjertet og som engasjerer folk.

Hva tilbyr vi deg?

Du får jobbe tett sammen med kompetente kollegaer som heier på hverandre, samarbeider godt og er opptatt av å trives sammen. Vi kommer på jobb hver dag for å bygge og forvalte merkevaren vår. Du vil jobbe sammen med sosiale medier-ansvarlig, en superflink kreativ leder, en kampanjebygger med svært god medieforståelse, en effektansvarlig som samler innsikt fra våre største kampanjer, en sponsorsjef og en arrangementsansvarlig som jobber for å skape gode relasjoner til våre kunder.

  • En selvstendig rolle med stort ansvar og mulighet til å forme et av bankens viktigste satsningsområder.

  • Et komplett finanshus med store muligheter for faglig utvikling.

  • Lokal forankring og korte beslutningsveier.

  • Konkurransedyktige betingelser.

Arbeidsplassen vil være Finansparken i Bjergsted, men med gode rammer for fleksibilitet ved behov.

Hva vil arbeidsoppgavene være?

Arbeidsoppgavene vil variere, men du vil garantert få jobbe mer med dette:

  • Lage kreativt innhold til våre sosiale medier kanaler gjennom tekst, foto og video.

  • Bidra til å utvikle vår rekkevidde på dette området med nye idéer, formater og kanaler.

  • Holde deg oppdatert på nye kanaler og trender.

  • Videreutvikle kampanjemateriell til relevante og engasjerende historier tilpasset målgruppen og sosiale medier.

  • Skape nyttig innhold som begeistrer gründere og små og mellomstore bedrifter.

  • Lage innhold til vår satsning på unge som skal inn i boligmarkedet for første gang.

  • Utvikle innhold som viser vårt samfunnsengasjement gjennom Sparebankstiftelsen SR-Bank.

  • Utvikle og produsere engasjerende innhold til våre største sponsorater som blant annet Viking FK og Barnas Bank i Kongeparken.

Hvem ser vi etter?

  • Du er svært god på formidling og vet hva som skal til for å treffe hjertet til kunden i innholdet du lager.

  • Du har god erfaring i å ta i bruk tekniske og dramaturgiske virkemidler i visuell historiefortelling, og ved bruk av foto, video, lyd og tekst få frem et ønsket budskap, tilpasset ulike kanaler og målgrupper.

  • Du er proaktiv og kan lede oppgaver og mindre prosjekter fra idé til ferdig produksjon.

Er det noen erfaringer eller kompetanse du bør ha?

Vi tror du har en utdanning innen markedsføring eller fra en kreativ høyskole. Du har relevant arbeidserfaring fra et reklamebyrå, kommunikasjonsbyrå eller fra en markedsavdeling i en privat eller offentlig bedrift. Ellers er det en fordel om du har følgende kompetanse og/eller erfaring:

  • Kreativitet og engasjement rundt sosiale medier.

  • Erfaring med kanaler som Facebook, LinkedIn, Instagram og Snapchat.

  • God forståelse for hvordan man utnytter sosiale medier for å nå strategiske mål.

  • Du forstår markedsføring.

  • Du er god på innholdsverktøy for grafisk- og videoproduksjon.

  • Du har god formidlingsevne og sans for tekst.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt Sven-Erik Bergman, leder merkevare & markedsaktiviteter, [email protected]

Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS