Stillingsannonse:

Lyst til å lage det neste store i Medie-Norge?

Søknadsfrist: 1. februar

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Uansett hvordan du har hatt det de siste årene så har vi alle vært gjennom små og store forandringer, utfordringer og vi har opplevd nye løsninger og systemer.

Det ser ikke ut til at 2022 blir veldig annerledes. Det er her du kanskje kommer inn i bildet, men la oss forklare deg litt bakgrunn først.

Nettavisen ble lansert den 1. november 1996, og vi feiret i 2021 at vi hadde vært i den digitale fronten helt siden oppstarten. En av de viktigste motorene i dette har vært avdelingen for vekst, innovasjon, produktutvikling eller hva nå enn vi, denne avdelingen som nå søker etter mer hjelp, har blitt kalt.

Mediehuset Nettavisen AS

Mediehuset Nettavisen står bak et av Norges største nettsteder. Mediehuset er i vekst, både i antall lesere og økonomisk. Mediehuset er et heleid datterselskap av Amedia, landets største utgiver av lokale medier. Nettavisen er en av de første allmenne nettavisene i verden som ble etablert uten en papiravis i ryggen. Vår historie har stimulert oss til å satse stort på nye ideer. Våre verdier er Ærlig, Grensesprengende, Smart og Morsom - vår kultur er preget av høy fagkompetanse, stort engasjement og godt humør. Kommersielt har Nettavisen vært tidlig ute med å utvikle nye produkter for våre kunder og vi gir høy verdi til våre kunder ved å tilby riktige målgrupper i riktig kontekst. Nettavisen holder til i tidsriktige lokaler i Akersgata/Grensen.

Som avis og mediehus har vi aldri hatt mediestøtte, verken direkte eller i momsfritak. Det har betydd at vi har siden Nettavisen ble startet satset stort på innovasjon, forretningsutvikling og det å skape nye ting.

Fordi vi måtte. Og må.

Vår avdeling for forretningsutvikling, vekst og innovasjon har stått bak og samarbeidet om prosjekter som førte til blogg.no, side2.no, na24.no, shoppingtips, Spraydate og mange andre ting som har blitt mindre suksessfulle.

Opp gjennom årene har vi forsøkt å forklare hvordan det er å jobbe for oss ved å sammenligne det med å løpe inn i et mørkt rom for å lete etter en lysbryter, eller eventuelt lage en ny. Siden avdelingen oppstod i 1998 har vi laget det første stillingsmarkedet, den første partitesten i Norge, et forlag, Side2.no, vi signerte de første influencerne, begynte med content marketing så tidlig at andre norske medier fikk angst, video, affiliatemarkedsføring, e-kommisjonærvirksomhet for Norsk Tipping og Norsk Rikstoto og mye annet.

I 2021 lanserte vi et forlag (som ga ut 3 bøker, blant annet boken om alle konsertene i Drammenshallen) og en kryptovaluta-tjeneste, i 2020 vår egen nettbutikk.

I 2022 vil vi lage noe nytt, hvor vi trenger litt hjelp. Vi har noen tanker, men ønsker å ha med oss nye tanker på veien. I tillegg er vi jo helt åpne for noe helt nytt. En person som vil ha en hektisk, kaotisk, morsom og spennende hverdag med nye konsepter, løsninger og hvor vi ikke har noen fasit.

Det er ingen spesiell bakgrunn, utdanning eller erfaring som passer som skoen til Askepott. Vi er et lag av folk som består av en kombinertløper, en økonom, en som har studert litteratur, noen som har bakgrunn i markedsføring og noen andre i media. Sammen er vi det som skaper det nye.

Samtidig, skal du lykkes må du være glad i å jobbe. For det å lage noe nytt betyr ofte å løpe i oppoverbakke, rulle en stein opp en bakke (og, ja, den ruller noen ganger ned igjen) og det betyr at du vil møte vegger. Som vi må rive ned. Fordi vi er et lag av forskjellige folk må du like å kommunisere med andre, og du trenger å like å skrive. Vi er Nettavisen, en del av Amedia, og vi jobber mye skriftlig. Eller? Skal vi lage ting visuelt nå? Formidling på norsk er viktig.

Hverdagen er som oftest spennende, morsom og utfordrende. Den er givende, interessant og underholdende. Det kan passe for deg som akkurat er ferdig med utdannelsen, for deg som føler du vil ha en ny utfordring eller for deg som har jobbet med noe lignende og tror på at det kan være gøy å jobbe i en avis som selv omtaler seg som rampen i gata. Du vil på en typisk dag jobbe både med å legge store nye planer, skrive en sak som forklare et nytt prosjekt for våre mange hundre tusen daglige lesere, redigere en video, montere et bord, sitte i et møte med noen utenlandske gründere og bli med i planlegging av strategisk viktige bærebjelker for norske medier.

Uavhengig av pandemi har vi fleksibel arbeidstid og arbeidssted. Likevel, vi er i Oslo og det må du være også. I lokaler vi pusset opp i 2021 i Akersgata 34, rett ved T-banestasjonen Stortinget. Normalt jobber vi fra morgenen til ettermiddagen, mandag til fredag slik de fleste gjør. Men, vi jobber ikke slik de fleste gjør. Vi lager nye ting, og der vil vi ha med deg. Til å skru sammen bord vi skal teste, planlegge en ny sportstjeneste, lage et nytt nettsted for unge, sjekke ut massasjestoler, lage nye strømtjenester, finne på den neste måten å formidle innhold på, teste adventskalendere, lage nye kommersielle løsninger og skape et grunnlag for medier de neste 25 årene også. Noe av dette har vi gjort, men det vi ikke har gjort skal vi nå gjøre. Forhåpentligvis sammen med dere.

Prosjektlederstillingene, det er 2 av dem, går i 12 måneder. På den tiden håper vi, tror vi og mener vi at de som får stillingene har skapt nye områder som gjør at prosjektene videreføres. Likevel, det blir jo opp til deg. Og oss, fordi vi jobber sammen.

Søknadsfrist er 1. februar, men søk så raskt som mulig. Oppstart ganske fort etter det. Send et brev som forklarer hvorfor du vil jobbe i Nettavisen, med nye prosjekter og innovasjon samt en kort CV som forteller litt om hva du har gjort og studert. Har du spørsmål om stillingene så send en e-post.

Vi er i dag 6 kvinner og 2 menn i Oslo, og 2 som jobber for oss utenfor Oslo i tillegg til 4 kvelds-og helgevakter. Bakgrunnen og alderen er bred, og forskjellig. Sjefen har jobbet i Nettavisen i 23 år, mens de som har jobbet der kortest har jobbet i 6 måneder.

For mer informasjon:
Pål Nisja-Wilhelmsen
Direktør for forretningsutvikling
pal.nisja-wilhelmsen@amedia.no
+4792013809

Ingvild Korneliussen
Nestleder
ingvild.jenhaug@nettavisen.no

Søk stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS