Stillingsannonse:

Ledig stilling som kommunikasjonsrådgiver

Søknadsfrist: 17. august

Uloba

Uloba

En ideell organisasjon og en del av Independent Living-bevegelsen. 1500 medlemmer – alle med egenerfaring som funksjonshemmet. Vi arbeider for full likestilling, samfunnsdeltakelse og livsutfoldelse for funksjonshemmede. Målet er likeverdige og verdiskapende samfunnsborgere.Vår visjon; en verden der funksjonshemmede har frihet til livsutfoldelse og deltar på alle samfunnets arenaer. Gjennom vår politikk, vårt arbeid og vår visjon skal vi;- Endre samfunnets oppfatning av funksjonshemmede, og samtidig endre funksjonshemmedes oppfatning av seg selv.- Arbeide aktivt for full likestilling, samfunnsdeltakelse og livsutfoldelse for funksjonshemmede.- Aktivt bekjempe diskriminering, umyndiggjøring, sykeliggjøring og institusjonalisering av funksjonshemmede.Vi legger til rette for Borgerstyrt Personlig Assistanse (BPA) - et frigjøringsverktøy for funksjonshemmede med assistansebehov. Våre verdier: Stolt, Sterk og Synlig!

Er du vår nye kommunikasjonsrådgiver?

Har du nyhetsteft, strategisk blikk og kan kommunisere komplekse historier på en enkel måte? Er du samfunnsengasjert, trygg i kommunikasjonsfaget og har kunnskap om digitale verktøy?

Uloba – Independent Living Norge lyser ut en spennende stilling som kommunikasjonsrådgiver i Mediehuset, under Samfunnspolitisk avdeling. Samfunnspolitisk avdeling sitt mandat er å styrke Ulobas rolle som spydspiss i funksjonshemmedes kamp for likestilling.

Hos Uloba verdsetter vi erfaringen som medfølger det å være funksjonshemmet. Har du en funksjonsnedsettelse? Da oppfordrer vi deg å søke!

Arbeidsoppgaver

Det er ønskelig at du

  • har gode skriveferdigheter. Kan skrive treffende informasjonstekster overfor ulike målgrupper, samt kronikker for interne og eksterne nyhetsflater.
  • kan planlegge, produsere og publisere innhold i ulike sjangre og kanaler.
  • er kreativ, engasjer, analytisk, nytenkende og erfaring fra visuell historiefortelling.
  • skal bistå de ulike avdelingene med strategisk kommunikasjonsarbeid.
  • har god kjennskap til ulike CRM/CMS-verktøy, Facebook Business Manager og Google Analytics.
  • gjerne har erfaring fra bilde- og videoproduksjon, samt produksjon av podkast.

Arbeidet vil omfatte deltakelse i arbeid med utforming av kommunikasjonsplaner, politisk påvirkningsarbeid og lobbyarbeid mot kommunale og statlige beslutningstakere. Du vil også være en ressurs inn i kampanje- og arrangementsarbeid. I arbeidet vil det å kunne opptre selvstendig være vesentlig, men du vil også jobbe sammen med andre i mediehuset og organisasjonen forøvrig.

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant praksis og erfaring fra kommunikasjonsarbeid eller journalistikk
  • Relevant erfaring fra digital markedsføring og innholdsproduksjon
  • Du er svært god til å formidle de gode historiene skriftlig på en tydelig og engasjerende måte
  • Du har evne til å jobbe med strategi og utvikling, kombinert med løpende driftsoppgaver
  • Det er en fordel om du har kjennskap til offentlig politikk og forvaltning

I tillegg vil det bli vektlagt:

  • God innsikt i og forståelse om diskriminering og likestilling av funksjonshemmede på individ- og samfunnsnivå.
  • God innsikt i og kunnskap om CRPD, Independent Living og Ulobas ideologi og politikk.
  • Egenerfaring som funksjonshemmet med assistansebehov vil tillegges vesentlig betydning.

Vi ønsker en person som kan tilegne seg kunnskap raskt, ser sammenhenger og har et engasjement for vår politikk og ideologi.

Språk:

  • Norsk/ engelsk

Vi tilbyr:

  • Ønskelig med ansettelse ved Ulobas hovedkontor i Drammen – annet kan avtales
  • Stillingsbrøken er i utgangspunktet 100%, men med mulighet for individuell tilpasning (80-100%)
  • Et trygt og godt arbeidsmiljø
  • Grundig opplæring tilpasset deg og dine behov, og en dedikert leder som følger deg tett
  • Gode faglige utviklingsmuligheter og ved behov tilbud om å delta på relevante kurs og andre kompetansehevende aktiviteter
  • Variasjon i arbeidsoppgaver, med stor grad av påvirkningsmuligheter innenfor eget ansvarsområde
  • En rekke ansattgoder, inkludert 5 uker ferie + 1 uke fellesfri og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Vi tilbyr spennende jobb med fleksible rammer. Lønn fastsettes etter avtale.
  • Det er ønskelig med snarlig tiltredelse

Spørsmål om stillingen

Kontakt Ståle Bratlie, visegeneralsekretær, 977 13 550 eller Simen Kjelsrud, kommunikasjonsleder, 415 67 503.

Søknadsfrist er 17. august 2022.

Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS