Stillingsannonse:

Engasjement i halv stilling som innholdsprodusent til DNs markedsavdeling

Søknadsfrist: 14. juni

NHST Media Group har som mål å være størst og best på næringslivsnyheter i Norge, og verdensledende innen de tre markedssegmentene shipping, sjømat og energi. Alle våre publikasjoner skal kjennetegnes av journalistisk grundighet og kvalitet, samt at vi skal ha evne til å drive fram de eksklusive nyhetssakene som skal overraske og engasjere våre lesere. I NHST konsernet inngår følgende selskaper: Dagens Næringsliv, Mynewsdesk, Mention og NHST Global Publications AS, sistnevnte med følgende publikasjoner; Fiskeribladet, Intrafish, Recharge, Tradewinds, Upstream og Europower.Mangfold, inkludering, uavhengighet og innovasjon er viktig for selskapets suksess. NHST gir like muligheter for søkere med alle bakgrunner.

Vi er på jakt etter en dyktig innholdsprodusent/historieforteller/tekstforfatter. Kanskje har du tidligere erfaring som journalist, men ønsker nå å ta steget over i kommunikasjon og markedsføringens verden. Vi ser etter deg som er lidenskapelig opptatt av tekst, du er kreativ og sjangerbevisst og brenner for de gode og effektive tekstene som leverer budskapet på en helhetlig og brukervennlig måte.

DN skal være Norges viktigste leverandør av journalistikk og innhold om næringsliv, økonomi og samfunn. Vi har Norges dyktigste graveredaksjon og vi vil vinne morgendagens brukere og bygge langvarige kundeforhold.Vi har ambisiøse mål for vekst i digitale abonnementsinntekter fremover. For å oppnå dette trenger vi treffsikker kommunikasjon og gode tekster som kan formidle våre produkter og tjenester på en mest mulig brukervennlig måte, både til nye og eksisterende kunder. Våre målgrupper er både privatpersoner og beslutningstakere. Derfor søker vi nå en innholdsprodusent til et engasjement som kan bidra til vår satsing mot en helhetlig kommunikasjonsstrategi på tvers av våre markedsaktiviteter

Som vår innholdsprodusent blir du en sentral ressurs i avdelingen Salg & Marked, som er DNs spesialistmiljø innen digital markedsføring, salg og innovasjon. Vi jobber målrettet for å gi våre kunder den beste digitale brukeropplevelsen i all kontakt med våre tjenester. Du vil i tett samarbeid med flere sterke fagmiljøer i markedsavdelingen og bidra til å formidle komplekse tema og budskap på en engasjerende måte. Noen av dine viktigste ansvarsområder blir derfor å utforme innholdsstrategier, produsere innhold, tekster og video knyttet til salg og kommunikasjon rundt DNs abonnementsportefølje – gjerne basert på dine gode ideer og innspill, i tett samarbeid med kampanjeansvarlige.

Noen av oppgavene du kan forvente å få hos oss:

  • Tekst og innholdsproduksjon forbundet med kampanjer, kampanjesider, annonser, innholdsmarkedsføring og nyhetsbrev.
  • Tekst til kampanjesider for onboarding av nye registrerte brukere og abonnenter
  • Produksjon av lengre artikler og case-historier.
  • Post-tekster til sosiale medier
  • Idéarbeid med teamet utforming av kampanjeaktiviteter
  • Produksjon av video og manus i samarbeid med teamet.

Vi tror du kan passe hos oss hvis du kjenner deg
igjen i dette:

  • Nøyaktig og genuint opptatt av rettskriving
  • Du har noen års erfaring som tekstforfatter, journalist eller med innholdsproduksjon
  • Du har mange ideer og liker å tenke kreativt.
  • Du trives med løpende aktiviteter og korte frister.
  • Du liker å tenke kommersielt
  • Du er opptatt av brukerinnsikt og ønsker å forstå og løse målgruppens informasjonsbehov
  • Du evner og raskt sette deg inn i nye vinklinger og temaer.
  • Noe forkunnskap om videoproduksjon er en fordel, men ikke et krav

Hvis du i tillegg er positiv, har et godt språk og er en lagspiller som liker å jobbe i team så er du den rette kandidaten til dette engasjementet. Engasjementet har en varighet på seks måneder, riktig kandidat vil også kunne vurderes til en fast ansettelse.

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS