Stillingsannonse:

Elsker du å formidle historier i sosiale medier? Da ser vi etter deg!

Søknadsfrist: 2. juni

TV 2 Nyhetene søker SoMe-reporter til stories-prosjekt (engasjement ut året).

Elsker du å formidle historier i sosiale medier? Da ser vi etter deg!

TV 2 Nyhetene har flere hundre tusen følgere på sosiale medier.

Vi leter etter en idérik SoMe-reporter som skal produsere innhold rundt våre satsinger.

Prosjektet handler om å utforske og utvikle sjangeren «stories» med historiene vi ønsker å fortelle.

Du vil også jobbe med innsikt og analyse.

Kvalifikasjoner:

  • Vi ser etter deg som er kunnskapsrik og kreativ på digitale plattformer.
  • Du må ha godt og lekent språk (muntlig og skriftlig).
  • Må kunne redigere selv på alle plattformer - og ha et godt og lekent blikk for visuell presentasjon.
  • Å ha erfaring med videoproduksjon både som reporter og fotograf er interessant for oss. Har du bakgrunn fra mer grafisk produksjon inn mot sosiale medier, er vi også spent på å høre fra deg.
  • Du må ha god forståelse og teft for hva som er bruker- og delevennlig i sosiale medier.
  • Du er nysgjerrig og elsker å følge de siste trendene i sosiale medier

Personlige egenskaper:

  • Du er selvstendig, kreativ, iderik og liker å jobbe i høyt tempo
  • Du liker å utvikle deg og holde deg oppdatert
  • Du elsker å fortelle gode historier
  • Du må ha stor interesse for nyheter
  • Du samarbeider godt med andre

Legg gjerne ved arbeidsprøver.
Dette kan være SoMe-videoer, andre saker du har laget, eller en video som presenterer deg og din motivasjon for denne jobben på en kreativ måte.

Dette er et prosjekt med varighet ut 2019.

Arbeidssted: Oslo eller Bergen.

Oppstart: August/september 2019.

Kontaktinformasjon:

SØK STILLINGEN HER

Firma: TV 2

Mediehuset TV 2s virksomhet omfatter både lineær-TV med alle TV 2s kanaler og strømme-TV med TV 2 Sumo, samt Norges raskest voksende nyhetsnettsted, TV2.no. TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal og en av landets sterkeste merkevarer.Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte varemerker som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.Selskapets visjon er å skape uforglemmelige øyeblikk, mens de grunnleggende verdiene er å sjarmere, engasjere og utfordre. TV 2 driver betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.