Stillingsannonse:

Dagbladet søker journalister til nytt prosjekt for eksterntrafikk

Søknadsfrist: 23. september

Dagbladet er inne i en fase med voldsom digital vekst, og vi ønsker nå å treffe enda flere lesere gjennom andre distribusjonskanaler enn våre egne.

Hver eneste dag leser mer enn 1,2 millioner nordmenn Dagbladets journalistikk på ulike plattformer og i ulike kanaler.

Vi oppretter nå en avdeling for eksterntrafikk, der vi har ledige prosjektstillinger med ett års varighet.

Avdelingen skal jage den mest hensiktsmessige eksterntrafikken.
Blant arbeidsoppgavene er skriving av artikler for Facebook og Google, SEO optimalisering, innsalg av saker på Facebook og dialog med leserne.

Noe kunnskap om SEO er en fordel, men det vil bli gitt løpende opplæring. Det viktigste er at du er kjapp, ryddig, liker å skrive om alt fra krim til vinterdekk - og mest av alt, du har lyst til å lære!

Vi søker tabloide journalister som er opptatt av hvordan vårt journalistiske innhold kan distribueres via trafikkdrivere som Google og Facebook, og vi trenger deg som liker å bruke datainnsikt til å nå ut til stadig flere med Dagbladets prisbelønnede innhold.

Du må være stødig journalistisk, presseetisk sterk og ha nyhetsteft.

Vi tilbyr et sterkt faglig og sosialt miljø med varierte arbeidsoppgaver.

Turnusarbeid må påregnes.

Les om Dagbladets kvalitetspolicy her

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Tiltredelse etter avtale.

Kortfattet søknad med CV sendes til [email protected] innen 23. september.

SØK STILLINGEN HER:

Firma: Dagbladet AS

Dagbladet AS er en del av Aller Media. Aller Media i Norge er et ledende og diversifisert media-, kommunikasjon- og tjenestekonsern med mer enn 20 selskaper og over 650 ansatte. Størstedelen av virksomheten vår ligger i media,
med selskaper som Dagbladet AS og Dagbladet Pluss AS, samt en solid portefølje av titler i ukepresse- og magasinmarkedet, som Se og Hør, KK og Vi Over 60. Vår digitale posisjon er i verdensklasse, med en bred portefølje av digitale siter. I tillegg er Ahead Group Norway, Norges ledende kommunikasjonshus med en sterk posisjon i attraktive markeder, en del av Aller Media. Innen tjenesteområdet har vi etablert nye og spennende tjenester til forbrukere,
blant annet gjennom Lommelegen, Kode24 og Elbil24, i tillegg til investeringer i nye digitale tjenester som Motimate.