Stillingsannonse:

Aftenposten søker fotojournalist

Søknadsfrist: 14. desember

VI SØKER REPORTERE SOM BRENNER FOR OSLO-JOURNALISTIKK

Oslo og Aftenposten kjenner hverandre godt. Nå skal vi bli enda bedre kjent.

Oslo er ikke bare hovedstaden i Norge, det er også byen nesten en million mennesker kaller hjembyen sin. Vi har alltid tatt Oslo på alvor, men nå går vi et steg lenger. Nå gjør vi det enklere å følge nyheter om Oslo. Hva betyr det for oss som bor her, at Oslo er en delt by? Hvorfor bygges det konstant i mitt nabolag? Hvor finner jeg den beste takeawayen i min bydel?

Våre lesere stoler på at Aftenposten gir en innsiktsfull og engasjerende dekning av det viktigste som skjer der de bor, i landet for øvrig og i verden. Det betyr blant annet den beste journalistikken fra Oslo. Nå ser vi etter nye medarbeidere som kan være med på å styrke vår posisjon i hovedstaden ytterligere.

Aftenposten satser på faktaorientert og analyserende journalistikk,
formidlet gjennom effektive og engasjerende fortellerteknikker i alle våre kanaler: nett, papiravis, magasiner, podkaster og scene.

Vi er blant mediehusene i Europa som har lykkes best med å skape en journalistikk som våre lesere støtter opp om og betaler for. Gjennom tett samarbeid i Schibsted er vi del av landets ledende publisistiske miljø. Vi legger særlig vekt på å utvikle fremtidsrettede produkter for brukerne våre.

Som journalist i Aftenposten møter du lesere som er kritiske, støttende og engasjerte. Du får noen av Norges mest kompetente journalister som kolleger i et arbeidsmiljø preget av arbeidsglede og store ambisjoner på vegne av journalistikken.

Våre nye kolleger har ideer, kunnskap og vilje til å løfte oss!

Aftenposten trenger medarbeidere med forskjellige erfaringer og ulik bakgrunn.

Aftenposten søker fotojournalist

Visuell journalistikk er et satsingsområde for Aftenposten. Nå skal vi styrke fotojournalistikken i Oslo.

Vi har lang tradisjon for sterk fotojournalistikk i Aftenposten.
I den siste Årets bilde-konkurransen var Aftenposten det mestvinnende mediehuset. Det sier litt om hvordan vi jobber med visuell journalistikk,
og hvilke ambisjoner vi har. Vi skal levere høy kvalitet - hver dag.
Hovedansvaret ditt blir fotojournalistikk om hovedstaden.

Den moderne fotojournalisten er ikke en tradisjonell reportasjefotograf eller en finslepen featurefotograf. Man må ha solid forståelse for journalistikk, historiefortelling og digital publisering. Det handler om å være oppdatert på utviklingen av fortellerteknikker og å ha nok drivkraft til å levere på hverdagsjobbene.

Vi ser etter deg som har erfaring med fotojournalistikk og redaksjonell publisering, og som har et godt etisk kompass. Du må ønske å ta del i ferdigstillelsen av det journalistiske produktet. Det er viktig at du kan være pragmatisk, endringsvillig og kan vise gode samarbeidsevner. Det er også avgjørende at du kan jobbe selvstendig og effektivt.

La portfolioen din snakke for deg, men skriv gjerne noen ord om hvordan du passer til rollen vi ønsker å fylle. Godt språk er en solid bonus. Videokompetanse er en selvfølge.

Stillingen hører hjemme i et variert miljø i visuell avdeling sammen med andre fotojournalister, videojournalister og redaksjonelle utviklere.

Aftenposten er opptatt av mangfold blant sine ansatte, og det er en fordel med flerkulturell kompetanse.

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

  • Nyhetsleder og personalleder for foto, Torbjørn Katborg Grønning: 93667018, [email protected] eller
  • Avdelingsleder Eirik Wallem Fossan i Visuell avdeling: 90553037, e-post [email protected].
  • Klubbleder Kristjan Molstad kan også kontaktes, på telefon 41567357 eller [email protected].

SØK STILLINGEN HER:

Firma: Aftenposten

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.

Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS