Schibsted satser på matkultur. Arkivfoto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Schibsted kjøper Matkanalen

Kjøper 80 prosent av aksjene.

Publisert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Schibsted kjøper 80 prosent av aksjene tv-kanalen Matkanalen, opplyser selskapet.

Matkanalen som ble lansert i 2015, har 600.000 månedlige seere og 100.000 abonnenter på Snapchat.

Kanalen viser både innkjøpte og egenproduserte programmer og når 75 prosent av norske husstander gjennom TV-distributørenes basispakker.

– Matkultur er blitt en megatrend. Nå skal vi bygge videre på Matkanalens posisjon, styrke den med Schibsteds digitale kraft – og utforske både kommersielle og redaksjonelle muligheter, til beste for vårt publikum, kommenterer Schibsted i en pressemelding gjengitt av Medier24.

Powered by Labrador CMS