Stillingsannonse:

Hadsel kommune søker kommunikasjonsrådgiver

Søknadsfrist: 19. februar

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Er du vår nye kommunikasjonsrådgiver?

Hadsel kommune

ligger helt sør i Vesterålen, som en perle i grenseland mellom Vesterålen og Lofoten.

Kommunens 574 kvadratkilometer er fordelt på fire øyer: Hadseløya, Austvågøya, Langøya og Hinnøya.

Hadsel har i overkant av 8000 innbyggere. Av disse bor om lag tre fjerdedeler på Hadseløya. Her ligger kommunens administrasjonssenter Stokmarknes, og tettstedet Melbu.

Vi er veldig stolte av vår vakre natur, våre bruer, havet og vår kultur. Vi smykker oss med Møysalen, Vesterålens høyeste fjell (1262 meter over havet), Raftsundet og den majestetiske Trollfjorden, Hurtigrutens hus og den landsatte hurtigruta Finnmarken på Stokmarknes, Sildoljefabrikken på Melbu og kommunens mange kulturelle møteplasser gjennom året.

Hadsel kommune søker en allsidig og samfunnsengasjert kommunikasjonsrådgiver i 100 % stilling.

Vi ser etter deg som er god til å formidle og vil fortsette å utvikle den interne og eksterne kommunikasjonen vår. Du kan også gi kommunikasjonsfaglige råd når det trengs.

Nye medievaner og forventninger til informasjon gjør at innbyggere, ansatte og politikere stiller store krav til kommunens kommunikasjonsarbeid. Som kommunikasjonsrådgiver vil du få ansvaret for offisiell, intern og ekstern kommunikasjon i Hadsel kommune.

Helt sentralt i arbeidet vil være:

  • å sørge for relevant og god informasjon om kommunens tjenester ut til innbyggerne, næringsliv, ansatte og andre målgrupper
  • å sikre at kommunikasjon er en helhetlig og integrert del av Hadsel kommune sitt arbeid
  • å utvikle kommunens informasjonskanaler som hjemmeside og sosiale medier
  • å planlegge og gjennomføre strategisk og praktisk kommunikasjonsarbeid
  • å bygge kommunens profil og omdømme utad

Andre relevante oppgaver vil være:

  • rådgivning overfor toppledelse, enheter og prosjekter
  • mediehåndtering
  • streaming av politiske møter
  • andre oppgaver kan tillegges stillingen ut fra den tilsattes kompetanse

Vi ser etter deg som

  • kan forenkle store mengder innhold til et klart språk
  • har erfaring fra medier eller mediehåndtering
  • har erfaring med publisering og strategisk bruk av sosiale medier
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • har god vurderings- og gjennomføringsevne
  • kan være lydhør for andres meninger og å få gjennomslag for kommunikasjonsfaglige vurderinger
  • har initiativ, selvstendighet og evne til å ta ansvar for prosesser

Ønskede kvalifikasjoner

Relevant utdanning og erfaring med kommunikasjonsarbeid og/eller journalistikk. Særskilt relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet.

Du må trives med allsidig arbeid, og du skremmes ikke av en til tider uforutsigbar og hektisk hverdag. Interesse for og kunnskap om samfunn, politikk og kommunal sektor er en forutsetning for å lykkes og trives i stillingen.

Stillingen har en bred kontaktflate, både internt og eksternt. Du bør derfor trives over snittet godt med mennesker.

Personlig egenskaper

Vi ser etter deg som har gode kommunikasjon- og samarbeidsevner, er strukturert og ryddig og også kan jobbe selvstendig. Evne til å lytte og godt humør er egenskaper vi vektlegger.

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver i en liten avdeling hvor du er med på å forme arbeidshverdagen din.
  • Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Flyttegodtgjørelse etter kommunens interne reglement

Kommunikasjonsrådgiver er en del av staben i enheten fellestjenester som omhandler, servicetorg, post/arkiv, politisk sekretariat og IKT.

Hadsel kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Hadsel kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Referanse

2 referanser bør oppgis i søknaden

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju.

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker må levere fullstendig søknad, og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknader sendes via det elektroniske søknadskjema knyttet til aktuell stilling - se «ledige stillinger»

Velkommen som søker!

Søkere må aldri oppgi Bank-id informasjon i søknadsprosessen.

Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

Kontaktpersoner

Janne Kankaala, 417 04 401

Søk på stillingen her

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS