Stillingsannonse:
Akershus universitetssykehus (Ahus) søker kommunikasjonsdirektør
Søknadsfrist: 30. september
Nå har du muligheten til å få en av de mest spennende kommunikasjonsjobbene innen helsesektoren i Norge.
Akershus universitetssykehus (Ahus) søker ny kommunikasjonsdirektør. Vi ønsker oss en sterk pådriver og rådgiver for kommunikasjon som sentralt virkemiddel i vår viktige oppgave med å yte helsetjenester av høy kvalitet.
På Ahus er kommunikasjon en sentral del av all virksomhet, og inngår i alle lederes ansvarsområder og oppgaveløsning. Det er derfor en viktig del av jobben å få til et godt og levende samspill med sykehusets ulike fagmiljøer om kommunikasjonsoppgaver overfor ansatte, pasienter og pårørende og samfunnet omkring oss.
Kommunikasjonsdirektøren er organisert direkte under administrerende direktør og inngår i adminstrerende direktør sin ledergruppe. Her bidrar du med ditt erfarne blikk på kommunikasjonens rolle og betydning for gode arbeidsprosesser, oppgaveløsning, kulturutvikling og omdømme, og gir gode råd i kontakten med media.
Du leder kommunikasjonsavdelingens fem medarbeidere i å bistå fagavdelingene og forskningsmiljøene med sykehusets interne og eksterne kommunikasjon. Oppgavene omfatter strategisk og praktisk rådgivning, mediehåndtering, kommunikasjonsberedskap, sosiale medier, allmøter, inter- og intranett, pasientinformasjon, visuell profil og tekstutforming.
Ahus er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn.
Hva går jobben ut på?
- Lede og utvikle sykehusets kommunikasjonsavdeling.
- Bidra til kommunikasjon som strategisk virkemiddel og sentral faktor i sykehusledelsens vurderinger og beslutninger.
- Være rådgiver og pådriver for kommunikasjon for fagmiljøene på sykehuset.
- Bidra til at kommunikasjon benyttes som virkemiddel i intern virksomhets- og kulturutvikling.
- Gi gode råd knyttet til omdømmearbeid og mediehåndtering.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- Relevant høyere utdanning.
- Erfaring fra omdømme- og kommunikasjonsarbeid i store organisasjoner.
- Erfaring i kommunikasjonsledelse og strategisk kommunikasjonsarbeid.
- Erfaring fra faglig samspill i store og komplekse organisasjoner.
- Evne til å bygge relasjoner til relevante fagmiljøer utenfor sykehuset.
- Kunnskap om mediers samfunnsoppdrag og journalisters arbeidsform.
- Erfaring i presis og tilgjengelig skriftlig og muntlig kommunikasjon.
- Solid samfunnsforståelse og god kjennskap til helsesektoren. Erfaring fra sektoren er en fordel.
Hva slags kollega ønsker vi oss?
- Analyserer raskt med evne til raskt å kunne formidle kjernen i en komplisert problemstilling.
- Gode kontaktskapende evner - til å skape fruktbart samspill med ulike fagmiljøer.
- Blikk for gode saker og formidlende poenger.
- Forståelse for tilrettelegging og bruk av rett kommunikasjonskanal til rett tid.
- Teft for hva som skaper gode rammer for utvikling av virksomhet og organisasjon.
- Viser initiativ og får ting til å skje
- Jobber systematisk og grundig
- Evner å håndtere flere viktige saker parallelt.
Hvorfor skal du velge oss?
- Du vil bli del av et engasjert faglig fellesskap i stadig utvikling
- Gode velferdstilbud for ansatte
- Mulighet for bolig og barnehage
- Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud
- Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte vår nåværende kommunikasjonsdirektør Dagfinn Aanonsen på telefon +47 95128840